Reklamaatiot

Jos kaikki ei sovi sovitusti sertifoiduissa verkkokaupoissa, niin voit lähettää meille reklamaation. Olemme kehittäneet sähköisen reklamaationkäsittelyjärjestelmän, jonka avulla pystymme hoitamaan reklamaatiot tehokkaasti ja pitämään kuluttajan ajan tasalla.

Miten prosessi toimii?

Ensin tarkastamme reklamaation tiedot ja vakavuuden. Riippuen asian kiireellisyydestä ja vakavuudesta välitämme selvityspyynnön, joko verkkokaupan asiakaspalvelulle, tai suoraan verkkokauppavastaavalle.

Yleensä reklamaatiot selviävät heti, kun otamme yhteyttä verkkokauppaan. Jos saamme samasta verkkokaupasta useita reklamaatioita, otamme sen ensin seurantaan ja pyydämme selvitystä ongelmakohtien hoidosta. Jos verkkokaupan taso putoaa liian alas toimiakseen vaadittavalla tasolla, sertifikaatin käyttöoikeus poistetaan. Yleisesti verkkokaupat haluavat käsitellä lähettämämme reklamaatiot heti, koska pidämme myös rekisteriä reklamaatioiden käsittelyyn kuluvista ajoista. Kauppakohtaiset reklamaatiotilastot löytyvät kunkin kaupan omalta sivulta kohdasta "Reklamaatioraportti".

Reklamaation voit lähettää valitsemalla ensin kaupan ja klikkaamalla "Reklamoi" -linkkiä. Näytä kaupat

Ota Yhteyttä

Voit lähettää meille (Suomen Varmakauppa Oy) viestin alla olevalla lomakkeella. Tämä viesti ei mene yo. verkkokaupan asiakaspalveluun.


  • Suomen Varmakauppa Oy
  • Suomen Varmakauppa Oy on Suomalainen verkkokauppojen turvallisuutta analysoiva yritys ja Luotettava Verkkokauppa -sertifikaatin myöntäjä. Suomen Varmakauppa on perustettu vuonna 2009.
  • sertifioitu
  • Y-tunnus 2257277-1
  • contact@suomenvarmakauppa.fi
  • Salomaantie 17, 33920 Pirkkala